How-to stukken voor online kennisbank

Schrijven voor communicatieprofessionals

Voor de Adformatiegroep heb ik in opdracht jarenlang de eindredactie en later ook de hoofdredactie verzorgd van magazine en website van deCommunicatiedesk.nl. Deze online kennisbank  voor communicatie-professionals heeft een zeer praktische insteek.

In de Communicatiedesk vinden abonnees over vrijwel alle belangrijke communicatie-vraagstukken tips, oplossingen, stappenplannen, praktijkcases, checklisten, voorbeeldbriefings en andere tools. Hiermee worden zij ondersteund bij hun dagelijkse werkzaamheden, zodat zij makkelijker en sneller resultaat behalen. Nieuwe trends of ontwikkelingen worden vertaald in praktische informatie, korte overzichten of handige tiplijsten. Insteek is steeds: concreet, handig en direct toepasbaar. De artikelen op de site zijn alleen toegankelijk voor abonnees, al kan iedere bezoeker drie artikelen inzien. 

Van Accountability tot Vaardigheden

De onderwerpen beslaan het gehele communicatiegebied: van merkenbeleid tot onderzoek, van marketingcommunicatie tot interne communicatie, intranet, huisstijl, juridische vraagstukken, arbeidsmarktcommunicatie, persoonlijke vaardigheden, crisismanagement en zo voort.

How-t0 artikelen

Elke maand liet ik een twaalftal praktische how-to artikelen voor communicatieprofessionals schrijven om online te zetten – en enkele schreef ik zelf. Geschikte onderwerpen zoeken dus, mensen benaderen om stukken te schrijven of om elders gepubliceerde artikelen door te plaatsen, bijdragen redigeren en interviews, cases en artikelen schrijven. Uitgangspunt: het moet nuttig en toepasbaar zijn voor mensen die werken in de communicatie.Van bijeenkomsten met vakgenoten maakte ik verslagen met nuttige praktijktips. En maandelijks stelde ik de print nieuwsbrief samen.

Johanna Muis was zeven jaar verantwoordelijk voor het redactionele reilen en zeilen van De Communicatiedesk.

Ik ken Johanna als een vakspecialist met grondige kennis van zaken. Kennis die strekt van commerciële communicatie en pr tot interne en corporate communicatie. Als redacteur verzamelde, schreef en publiceerde ze wekelijks interessante en informatieve artikelen en onderhield ze een levendig contact met een grote groep contentleveranciers, waaronder opleidingen, vakspecialisten en bedrijven. Ze is zeer geïnteresseerd in nieuwe ontwikkelingen en trends.

Johanna levert snel, is zeer precies en zit bovenop de bal.

Client

De Adformatiegroep

Deze website is gemaakt met hulp van de Website Academy